lördag 22 oktober 2022

Vem är Vildhjärna?

Efter att ha funderat länge på vad min nya blogg skulle heta, bestämde jag mig för Vildhjärna. Ett ord som nog beskriver mig ganska bra. Både på gott och ont. Hade jag kunnat låna ut min hjärna till någon en dag eller två, är jag fundersam över hur många som stått ut.

Min hjärna vilar så gott som aldrig, något som till stor del beror på att jag har ADHD. Eller om du vill kalla det damp, myror i brallan, eller så kan du se det som att det är vi med ADHD som fått människans utveckling att gå framåt. Det är vi som vågat smita utanför boxen och testa nya lösningar på problem, som vågat ta klivet ut i det okända för att söka nya vägar, töja på gränserna, hittat nya användningsområden och vågat ta ett nederlag eller två, utan att ge upp.

Jag heter Cecilia och bor tillsammans med mina två tonårsbarn i en liten by på landet, väster om Ystad. Vi bor i ett litet hus i utkanten av vår lilla by, som ligger i odlingszon 1, vilket såklart är en stor tillgång då jag älskar att odla. Här bor även vår hund, Himla, som är en Dansk- Svensk gårdshund och fyra katter.

Här odlar jag så mycket jag kan i önskan om att bli självförsörjande så mycket jag orkar och för att testa gränserna. Vissa år blir det mer och vissa mindre. Ett år som detta, 2022, med en lång kall vår och en extremt torr och varm sommar har det blivit dålig skörd. Det bör även tilläggas att jag dragits med en depression som gjort att jag orkat långt ifrån vad jag brukar göra. 

Ni kommer få följa med i min värld. Jag tänker vara ärlig med vad som går bra och vad som går dåligt. Inget förskönande, inga filter och inget fusk. Dessutom ska jag göra en omställning av hela mitt liv, ett slow-down-projekt, till ett mer hållbart liv, där mina egna resurser. likväl som jordens ska sparas in. Detta för att vi ska räcka längre, både jag och vår vackra jord. 

Tipsa gärna andra om min sida. Jag kommer snart lägga till frö till försäljning, vackra unika second hand fynd och saker som jag själv skapat. Dessutom kommer det bjudas på ett utbud av workshops och kurser, både här hemma hos mig och on-line. 

Dela gärna min sida så att fler hittar hit. 

Må så gott. 

Cecilia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar